יום חמישי, 18 בפברואר 2010

חברות ישראליות בתעשיית השפה

כל תעשיה נבנית סביב צרכים שהיא מספקת. לדוגמא, תעשיית התקשורת מספקת ללקוחותיה העסקיים והפרטיים את הצורך לתקשר אחד עם השני באין ספור דרכים: תקשורת קווית, תקשורת אל-חוטית, אינטרנט מהיר וכו'. תעשיית השפה באה לספק צורך אפילו יותר בסיסי – לדעת ולהבין. מוצריה הבסיסיים הם חיפוש, תרגום ועיבוד מידע. בישראל פועלות עשרות חברות בתחום  כשכולן נלחמות על מקום קבע בתעשייה החדשה. 

חיפוש מידע

ענקי חיפוש כמו גוגל ויאהו שולטים בתחום החיפוש ביד רמה ומשאירים פירורים מבחינת נתח שוק לכל מי שמנסה להיכנס לתחום. בזירה הישראלית אפשר לציין את חברת Melingo ומנוע החיפוש שלה מורפיקס. החברה משווקת את מורפיקס כמנוע חיפוש חכם, בעל מודעות מורפולוגית, והמתקדם בעולם בשפות שמיות: עברית וערבית. עיקר הפעילות של החברה מתמקד בשיפור מנועי חיפוש ברשתות לוקליות והתאמתם לשפות בעלות מורפולוגיה עשירה, כגון עברית וערבית.  המודול של Melingo מקבל שאילתה לפני שנשלחה למנוע החיפוש, מנתח אותה מורפולוגית ומעצב אותה מחדש במטרה לשפר את תוצאות החיפוש. בין לקוחותיה של החברה  אפשר למצוא ענקית תוכנה Microsoft וחברות  גדולות נוספות. ל-Melingo יש גם יכולות תרגום מוגבלות, אך חינמיות (מורפיקס מילון): אלטרנטיבה נחמדה לבבילון, כשהוא אינו בהישג יד.